If you need me let me know, gonna be around

And it's done! Äntligen (??) kan jag ägna mig helhjärtat åt tentaplugg. Förutom att jag imorgon måste lägga ett par-tre timmar på luciatåg, på lördag ska äta julbord, och någon dag behöver inhandla sex stycken presentkort.... Det har dessutom varit betydligt mer intressant att skriva om IgY än det är att läsa om hur man lämpligast väljer och utformar sin reaktor!

Såhär ser det ut när man är sjuk (förkylningen har inte släppt och högerörat är fortfarande dövt, plus att Julia gått och blivit smittad) och pluggar den genom tiderna mest ointressanta kursen: Kemisk Reaktionsteknik!


Om det är något som gör mig ledsen och bedrövad är det att människor måste bli sjuka och att människor måste dö. Jag inser självklart att utan åldrande, sjukdomar och död skulle jorden bli överbefolkad, och att allt bara går sin gilla gång, men det är ju så hemskt! Tänk om alla bara kunde få leva så länge de ville och kände att de fick något ut av det. Om man så länge man orkade vandra på denna jord också fick göra det. Själv kommer jag troligen när jag blir gammal och skröpplig och allt blir jobbigt, som den pessimist jag är, inte orka leva så himla länge. Och jag är i allra högsta grad för aktiv dödshjälp. Jag tycker helt enkelt att man själv borde få välja hur länge man vill knata på. Oavsett om det är längre eller kortare tid än vad man får!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0