Jag tror jag önskade att du var nära

Idag har jag för första (och förhoppningsvis även sista) gången beslutat mig för att låta bli att skriva en tenta. Efter att ha börjat på extentor i kemisk reaktionsteknik men inte ens förstått efter att ha läst lösningarna, insåg vi (jag och Julia) att det inte finns ens en ynka liten chans att det kan gå vägen. Och eftersom vi bara har en dag mellan de båda tentorna, vilket känns lite väl lite för att lära sig en hel kurs, kom vi fram till att vi nog gör klokast i att hoppa över den första tentan, och börja plugga till den andra direkt. Tre dagar är betydligt mer än en... Det känns självklart jobbigt att inte ens försöka sig på tentan, men jag är övertygad att jag ändå gör rätt eftersom det kommer hjälpa mig avsevärt till cellbiologin. Så får jag plugga reaktionsteknik med sömntutorna i påsk istället! Jag hoppas att jag gör rätt.

Ikväll var det julbord på RLK. Massa mat, massa folk, massa musik, massa mys. Massa kärlek!



Yaay, imorgon får jag läsa om celler istället för reaktorer!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0