Special Topics in Calamity Physics

Julfirande i Kristianstad. Inte många stunder att sitta ostört framför datorn. Och framför allt inga snabba datorer!

Imorgon bär det hursomhelst tillbaka till Lund. Pappa kör mig ner direkt efter frukost. Vi ska först åka till min lägenhet för att knacka i väggar och mäta DVD-spelare, sedan tar vi en tur till IKEA :) Äntligen ska jag inhandla gardiner - så att jag slipper har persiennen nere mer eller mindre konstant - och ett duschdraperi som dels når ner till golvet, dels inte slimmas längs kroppen när man duschar. Och så kanske det blir en hylla att ställa DVD:n på!

Måndag - tisdag ska jag jobba, och på tisdag kväll drar jag vidare till huvudstaden och min favorit-Richard! Det verkar som att nyåret kommer firas i skärgården. Mysigt! (Fast nu fick jag ett samtal som tyder på att det inte blir så alls....så det återstår att se. Igen....)


Min julhelg kommer troligtvis redogöras för imorgon kväll, eftersom jag har tvättid och med största sannolikhet kommer vara väldigt uttråkad ;) Likaså kommer det då att komma upp bilder! Nu ska jag läsa boken jag fick av tomten, sen blir det Fillipinsk Pippi med pappa och lillebror, kel med kattunge hos mamma och myskväll med brudarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0