Leaving on a mayday

Det blev visst några dagars jullov från bloggen också... men nu har det blivit hög tid för en uppdatering!

Julmysigt i Lund, årets finaste julklapp och nyinköpt halsband



I onsdags firades som nämnt ET med grekiskt och fest. Jag, Julia och Bianca var och åt gott på Mediterranean. Själv vågade jag mig på att välja svärdfisk, precis som när jag var i Grekland när jag var liten, och det är jag glad för för det var otroligt gott! Mediterranean är helt klart en restaurang att rekommendera om man ska gå ut och äta i Lund. Inte jättedyrt, väldigt vällagat och trevlig personal! När vi njutit klart av maten begav jag och Julia oss till VGs för förfest, Bianca gick hem och packade eftersom hon skulle ta tåget hemhem på torsdagsmorgonen. Utanför VGs sträckte sig en kilometerlång kö till klubben, så vi var glada att vi hade en förfest att gå till. Under kvällens gång fortsattes dock beskådandet av kön, och det visade sig att den förblev i princip lika lång konstant. Det var en ganska lugn förfest, och således blev den också långvarig. Till slut tog ett gäng bakvägen in i klubben, men eftersom jag skulle jobba på torsdagen och klockan redan började närma sig ett ansåg jag det smartare att gå hem och sova. Sagt och gjort! Torsdagen ägnades sedan åt jobb, på kvällen blev det fantastiskt god mat (fläskfilé med en helt underbar mathavre-sallad!) och mys framför The Departed. Okej inte så mycket mys eftersom jag är en mes och låg och var rädd mest hela tiden, men ändå! OCH, i torsdags spelade jag Guitar Hero för första gången någonsin. Jag var riktigt urusel första gångerna, men sedan började det åtminstone arta sig någorlunda :P

Förfest-porträtt


Fredagen var riktigt produktiv. Vi hade tillgång till bil, så jag, Richard och Henrik for runt hela stan som galningar. LTH, Nöbbelöv, Nova med omnejd, Delphi och Ulrikedal. KFS-presentkort, NMR-uppgift, skrivbordsstol, BTR-rapport, kamera, högtalare, vattenkokare, julklappar, blomjord....mycket hanns med! Och på eftermiddagen knatade jag till stan och fixade med bilderna, så nu har jag fått alla 118! På kvällen gjorde jag och Richard en inte fullt lika god sallad som dagen innan, denna gången med potatis istället för mathavre. Vi kollade på På Spåret, spelade lite mer GT och löste knep&knåp med Ulf, och innan vi somnade såg vi Big Fish. Jag bölade som en gris! Den var fantastiskt bra, men lite väl sorglig för någon så blödig som jag. Särskilt som jag under kvällen gått och blivit täppt igen! Lördagsdagen var ganska lugn. Jag följde med pojkarna på stan och försökte assistera i julklappsinhandling (själv är jag ju klar sedan länge;). Innan kvällens examensfest var det dags för julklappsbyte med Richard. Äntligen! Jag fick konsertbiljetter till Anna Ternheim i februari :) Jag vill att det ska vara februari nu!! Och så fick jag ytterligare två par fantastiskt sköna Björn Borg-trosor. Love 'em! Av mig fick han en väckarklocka som man kopplar till sin iPod så att man kan vakna till valfri spellista, som jag hittade på Urban Outfitters i Köpenhamn. Exakt hur den fungerar vet jag inte än, vi skulle testat den inatt men när vi skulle koppla in den upptäckte vi att den hade amerikansk stickkontakt, värdelöst! Så nu måste jag försöka leta rätt på en adapter. Tråkigt att de inte kunde skrivit ut att man skulle behöva det!

Idag lämnade så min Richard Lund och mig för julfirande i Stockholm. Det kändes inte lika jobbigt att vinka av honom på tågstationen idag som det gjorde innan sommaren. Jag kommer trots allt träffa honom igen om drygt en vecka, jag har nämligen bokat en tågbiljett till Stockholm nästa tisdagskväll, dagen innan nyårsafton. Jag är överlycklig över att få fira in det nya året med min absoluta favorit :D

Hursomhelst skulle dagen idag ägnas åt att städa, tvätta, diska, rensa kylskåp, slå in julklappar och dylikt. Får väl säga att jag lyckats någorlunda ändå. Lite återstår att plockas i ordning, kylskåpet har ännu inte rensats och lite efter maten-disk har uppstått. Men ändå! Imorgon kommer mamma för lite lunda-shopping och för att hämta hem mig inför julen. Kommer att fördriva tiden fram till söndag i nordöstra Skåne, Kristianstad och Lönsboda, sedan är det dags att jobba igen måndag-tisdag nästa vecka. Och så åker jag alltså till Stockholm, på obestämd tid. Det är fint med jullov :)

Julfint i mitt fönster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0