With every single breath I'm gonna love you

I morse vaknade jag till snö istället för frost. Ännu mysigare, även om den var ganska slaskig. Trots att jag bara rört mig fram och tillbaka till KC idag, vilket gående tar fem minuter enkel väg, hann jag knäppa några bilder på snöiga träd. Man blir något sugen på en ordentlig skidvecka!



Nu sitter jag och kollar på Idol. Denna hösten har jag inte sett mer än två halva avsnitt, vilket är väldigt ovanligt för mig, jag brukar följa det nitiskt! Trots att jag inte sett så mycket håller jag tummarna för Alice. Hon är så söt!! Ja, det är i princip den enda anledningen jag har. Jag är imponerad av Kevin som bara varit i Sverige ett år (på dagen idag) och redan pratar flytande svenska, men Alice är bara för söt för att man ska kunna motstå. Jag önskar att jag också hade ett mer exotiskt utseende! Kanske får följa Julias råd att flytta till Japan eller något liknande, så att jag faktiskt blir exotisk;)


Dagens försök till tentaplugg var en stor flopp. Jag hade ställt klockan på åtta, men då orkade jag inte riktigt gå upp. Vid kvart i nio gick jag upp, skickade min rapport till älsklings-Richard så att han kunde korrekturläsa den, sprayade näsan och gick och la mig igen. En halvtimme senare fick jag sms om att han läst rapporten, varpå jag äntligen pallrade mig upp på allvar. Vi gick igenom rapporten på telefon och sedan fixade jag till den, men sedan fastnade jag vid datorn....innan jag fixade frukost och till slut hoppade in i duschen. Det slutade med att jag kom till skolan halv tolv istället halv tio som planen var. Och väl där hann jag inget mer än att skriva ut rapporten, lämna in den och äta innan vi skulle gå luciatåg. Vi lussade runt på Kemicentrum, sjöng, drack glögg och åt lussekatter, ända till klockan fyra. Sedan var det dags att börja plugga! Alkoholpåverkad och matt... Läste en stund, skrev lite. Och somnade på golvet! Läste lite till. Gick till en datorsal (och surfade, såklart!). Och, gick till Sibylla, klockan sju. Sedan hem, och nu sitter jag alltså här. Utan att plugga, eller ens göra något annat produktivt, som att diska, plocka i ordning eller åtminstone slå in julklapper. Nejnej, Idol och blogg är ett bättre alternativ...

Såhär såg dagens lucia ut (på KC diskriminerar vi inte killar som lucior)


En liten avslutande tanke åt min favorit på en ledsam dag. Åtta hjärtan!

Kommentarer
Postat av: Belinda

oh, ska Pontus vara Ordförande?

2008-12-13 @ 20:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0