The near and the dear ones, the old and the young

Klockan är tjugo i nio och jag är just hemkommen från Kemicentrum. Jag har inte ens ätit kvällsmat! Men jag har en sånär som på diskussion färdig rapport, mer eller mindre. Det sista jag skrev kommer nog behöva skrivas om ganska rejält, dock. Hur som helst är den tillräckligt klar för att jag ska kunna börja tentaplugga imorgon. Det behövs sannerligen, frågan är om det kommer gå vägen även om jag börjar imorgon...

Idag är det en vecka sen jag blev sjuk, och än är jag inte frisk. Till råga på allt har jag även fått munsår! Och lagom på veckojubiléet blev Julia också dålig. Man får passa sig för att sova med dubbla täcken, verkar det... Jag hör fortfarande inte på höger öra, men jag har förstått att även om det är öroninflammation så kan det gå över utan antibiotika, så så länge jag inte har ont tänker jag låta det vara som det är. På så sätt slipper jag läkarbesök och slöseri med tid! Jag skulle däremot inte ha något emot att bli frisk igen snart, så att tankeverksamheten fungerar lite bättre och jag blir lite piggare.


De nyinköpta växterna har jag inte hunnit plantera om än, så jag har gjort några tillfälliga nödlösningar.


(vilken som är den halvdöda sprattlande bläckfisken får du gissa själv)


Dags för kvällsmats-ägg, julklappsinslagning och eventuellt de julkalendersavsnitt jag missat innan det blir sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0