Jag har babylonsjukan

Usch och fy! Halsen har kliat och svidit hela dagen, jag har nyst frekvent och känner mig allmänt slö och smått febrig. Det vore typiskt dålig tajming att bli sjuk nu. Extra irriterande är att jag, jag tror det var igår, tänkte "nu har jag inte varit sjuk på länge". Bra där! Dagens kvällsmat blev, av brist på energi, tunnbrödsrullar. Dessa hade jag tänkt skölja ner med lite smaskig juice, men det satte halsen tvärt stopp för! Snart dags för ett nytt te-kok...

Igår inhandlades första julklappen, till min söta lilla farmor! Det blev en korg med hemgjorda matvaror från framförallt olika delar av Sverige; knäckebröd, skorpor, marmelad, senap, glögg, kolor och mycket mer. Jag handlade i en butik jag aldrig varit i innan, Hantverkshuset. Den hade trots att den var ganska stor en mysig känsla över sig. Framförallt var kassörskan (troligen ägaren) väldigt trevlig och hjälpsam. Till skillnad från de stora kedjorna där man på sin höjd får presenten stoppad i en kartong och en etikett påklistrad, erbjöd hon sig här att "packa korgen" (eftersom jag själv valde ut alla varor var för sig) och slå in den med cellofan. Hon pyntade med allt möjligt; kanelstänger, apelsinskivor, "hö", anis; knöt cellofanen jättefint och ordentligt med ett kraftigt tygband och klistrade till och med på en liten finurlig figur. Allt utan extra kostnad och utan att bekymra sig om att det tog extra tid. Väldigt uppskattat från min sida, det är sådant som gör att man vill komma tillbaka till en affär! Nu återstår bara att se om farmor uppskattar presenten, men det tror jag nog att hon ska göra:)

Däremot vad jag kan tänkas köpa till min minst lika söta farfar utgör ett större problem... Det enda jag och min bror kan komma på är, ja just det: kalsonger, strumpor och böcker. Om någon har något bättre förslag eller kanske tänkt på något roligare till sin egen farfar eller morfar - please do tell! Faktum är att jag just fick en egen idé, en tidningsprenumeration. Då uppstår ju dock bekymret att hitta en läplig tidning... Blir till att ägna sjuklingskvällen åt att undersöka saken!

Nu ska jag kolla på Julkalendern.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0