På kudde av gräs

Trots att jag inte skrivit en massa blogg-inlägg varken igår eller idag så är jag inte frisk än. Tro det eller ej! Jag har helt enkelt tvingats vara någorlunda aktiv ändå. Igår tog jag mig till skolan för möte och satte mig sedan för att läsa artiklar för projektet. Därefter gick jag hem och tvättade och storstädade med hjälp av min finaste pojkvän. Nu är det skinande rent i alla vrår! Det är inte ofta det händer... Idag tog jag mig också till skolan och fortsatte läsa artiklar. Det är väldigt intressant, men det går långsamt. Det är helt livsnödvändigt att ha en dator tillgänglig så att man kan hitta översättningar på alla svåra termer, för alla artiklar är skrivna på fack-engelska som ibland är fullständigt omöjlig att förstå! Jag och Julia har dessa dagar upptäckt hur fantastiskt tyda är, man kan hitta i stort sett vilket ord som helst där, oavsett hur nischat det är. Amazing! Efter läsningen idag åkte jag ner till stan och träffade Richard, för att köpa växter till mig och presenter till hans mamma och lillebror. Det var mysigt men snuvigt! När jag kom hem upptäckte jag dock att jag mer eller mindre misslyckats med köpet av alla fyra växterna. Två var för stora för sina krukor, en för låg så att den spretade som en halvdöd bläckfisk och en bara allmänt för liten. Kanske dags att köpa hem lite blomjord så jag kan plantera om dem själv... Ikväll har jag varit hos Julia, och vi var faktiskt ovanligt nyttiga! Vi åt tacos och vindruvor, och tittade på På spåret och slutet av Idol. Vi började också kolla på filmen Poseidon, men den var dålig så jag gick hem - till Richard. Snart måste jag sova så att jag orkar med morgondagen. Först åker jag till Köpenhamn och går på julmarknad på Tivoli, och när jag kommer tillbaka till Lund ska vi äta middag med Richards familj hos de nyblivna föräldrarna! Och på söndag går vi på Italia med NKK-gruppen. Och jag ska plugga förstås...

Jag kollade på Debatt igår, när de pratade om aktiv dödshjälp...tyvärr orkar jag inte skriva något om det idag, men det kommer! Mest störde jag mig dock på Janne Josefsson...


Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0