Love actually

En trött Ombo återgår till bloggskrivandet efter en rolig men sanslöst utmattande helg.

Fyra dygn av mer eller mindre konstant ansvar tröttar ut. Minst sagt! Efter tre nätter med mellan fem och sju timmars sömn är man inte längre så pigg. Ännu mer sliten blir man om dagarna ägnas åt föredrag, studiebesök, planering, städning och handling, och kvällarna åt middag, sittning och fest.

Trots att jag haft fullt upp mest hela tiden har jag haft möjlighet att lära känna en del nya människor. Jag tycker det är väldigt roligt att träffa personer som pluggar i stort sett detsamma som jag själv, fast på andra orter eller till och med i andra länder. Även om det kanske inte kommer leda till att utbildningen förändras varken för mig eller för mina nya vänner i övriga norden, har jag fått en uppfattning av hur de har det och de en uppfattning av hur jag har det. Jag tror att det ökar förståelsen och acceptansen för såväl andra kulturer som andra nationaliteter.

Även om jag fortfarande har vissa fördomar kvar gällande estländare.....






(Nöjd Mats? Annars kommer toker...)


Det snöar ute. Snön har legat kvar sedan i fredags. Jag som trodde att jag bodde i Skåne. Jag hoppas på en myskväll med min stockholmare. Kanske lite varm choklad ute under ett snöklätt träd! Imorgon är det tillbaka till verkligheten på riktigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0