Look into your heart and you'll find love

Äntligen har jag tagit mig tid för att påbörja projektrapporten jag tidigare nämnt. Dessvärre glömde jag att det kunde vara bra att ha instruktionerna, så de är kvar hemma:P Rapporten är en del i kursen Cellbiologi, och jag har tänkt skriva om IgY (Immunoglobulin Y) som finns i ägg. Immunogluboliner är det samma som antikroppar, och de utgör en viktig del i vårt immunförsvar. När ett främmande ämne (ett antigen) kommer in i vår kropp känns det igen av just antikroppar, vilka binder till ämnet som sedan kan brytas ner. Det hela är uppenbarligen väldigt invecklat, och jag tycker kroppens kemi och komplicerade mekanismer är fascinerande. Rapportskrivandet ska alltså bli väldigt intressant, men jag har alltid föredragit och kommer alltid att föredra prov/tentor framför projekt. Hur som helst: dags att sätta fart och leta artiklar i ELIN! Första sökningen gav 495 resultat, kan bli spännande... Om någon mot förmodan tyckte detta lät fängslande, kan jag lugna er med att jag kommer återkomma med såväl djupare förklaringar som uppdateringar om hur arbetet fortskrider;)


Idag är ingen vanlig dag för idag är Richards födelsedag. Han fyller 24 och är därmed två och ett halvt år äldre än jag (sådeså!). Han fick en liten present i morse, ett par handskar, eftersom han den senaste tiden använt olika sorters vantar på respektive hand, därmed fryst mer om den ena handen än den andra och blivit tvungen att rotera de båda vantarna mellan respektive hand för att jämna ut. Självklart glömde han dock ta på sig de nya handskarna innan han cyklade till skolan! Hetaste tipset just nu är att han efter denna vintern kommer att ha högst en av dessa handskar kvar...


Ikväll kommer hur som helst Richards pappa och hans fru ner från huvudstaden, och det blir restaurangbesök för att fira grisen. Klostergatans Vin & Delikatess med hela Richards kompisgäng. Det kommer bli trevligt och förhoppningsvis utsökt gott!


It's our godforsaken right to be loved

Kommentarer
Postat av: Bianca

känner mig förnärmad! kan inte smälta att du inte berättade och lade upp bilder på dagens stora topic: tha brännskada! richards födelsedag ain't got nothing on me ;)

2008-11-29 @ 00:40:53
URL: http://biancatoros.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag är hemskt ledsen Bianca, och till mitt försvar kan jag bara säga att inlägget skrevs innan jag fick höra om ditt olyckliga öde... The main topic kommer självklart att nämnas!

2008-11-29 @ 13:06:43
URL: http://ombo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0