Nu sitter det på karmakontot

Så var ännu en helg över... Inget har jag städat och inget har jag pluggat, såklart! Istället har jag hunnit med restaurangbesök, pubrunda, hotellfrukost, tour de chambre, hemmafest, julskyltning, VESPA-pizza och lundaspex. Vad gäller tour de chambren har tiden kommit för att avslöja (om man nu kan kalla det så när det sker i efterhand) alla teman. I kronologisk ordning:

Eric och Jocke - Hotell Conpescado: varje person som entrade fick en roll, som skulle spelas under besöket i rummet. Jag blev t ex Bill Gates, och ville köpa allt och alla. Det fanns en fiskedam, piggelinglass, frukt och en fruktansvärt äcklig, turkos drink.

Ulf och Johanna - Konstnärligt: alla "naturliga" par tilldelades uppgiften att skapa varsitt konstverk. Richard gick ut hårt genom att spotta på vårt papper, jag ritade en sällskapsapa, och Richard avslutade även storslaget genom att tända de tändstickor han pyntat tavlan med. På datorskärmarna rullade bildspel med konfirmation, konsum, konduktör, kon, kondens etc etc. Det serverades snittar och rödvin, men de var snälla nog att tänka på mig så jag fick päroncider istället :)

Richard och jag - Kondom: rummet var inplastat i formen av en fjärdedels kondomspets, och på plasten fanns glidmedel. Genom plasten lyste ett rött sken. Alla tilldelades varsin vit svans och en orgasm-drink. Tyvärr saknades aktivitet, men maten utgjordes av en vanilj- och bananmilkshake som skulle symbolisera försatsen.

Christopher och Martin - Congratulations: här firades fredagens födelsedagsgris. Det bjöds på tårta och Törley. Leken var en musiktävling från Richards egen iPod. Han tävlade ensam mot resten av oss, men lyckades ändå vinna!

Mats - Kontaktförmedling: väggarna var inklädda med kontaktannonser och på datorskärmen fanns en dating-sida. Alla fick i uppgift att skriva varsin kontaktannons varpå det blev tävling om vem som hade skrivit vilken annons. Vissa drev med sig själva, andra med andra. Tävlingen vann jag. Bäst annons skrev nog Christopher....

Henrik - Balkong: med vidöppna fönster hade det blivit ganska kyligt på Henriks rum. Vi fick i alla fall ta på oss varsin jacka, och fick varsin varm coklad-drink och varmkorv. Vi chillade till musik i varsin brassestol. Vissa rökte t o m inne!


Hoppas detta kan ge inspiration till eventuella kommande tour de chambres och temakvällar! Kvällen blev i alla fall hellyckad, och jag hade visst t o m pratat i sömne om kondomer i natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0