And I need you now, tonight

Så står jag på svensk mark igen, efter en veckas avkoppling på Rhodos. Hemresan gick bra, åtminstone om man ser till själva flygturen. Däremot glömde jag bankdosa och hela nyckelknippan i en låda på hotellrummet. Superbt! Och, när vi anländer till Kastrup och står vid bagagebandet och väntar, uteblir min väska från att uppenbara sig. Väl i informationsdisken kommer vi fram till att mannen vid boardingen på Rhodos tagit den del av våra biljetter där "bagage-tagarna" satt, så tjejen i disken kunde inte följa upp min väska. Efter att jag stått där en stund och hon gjort några försök att hitta rätt, kom jag på att både min och Petras väska checkades in i mitt namn och borde ha samma eller intilliggande nummer. Jag hämtade Petras väska och flygplats-tjejen sökte på numrena intill utan resultat. Det enda jag kunde göra var att fylla i en blankett, så att de när väskan anländer kan skicka hem den till mig. Precis när pappret är färdigifyllt ropar dock Petra på mig, och jag ser henne stå med min väska. Det var faktiskt en stor lättnad, för även om jag inte hade några helt livsnödvändiga saker med mig så hade allt blivit så mycket jobbigare om jag inte fått hem mina grejor direkt. Slutet gott, allting gott. Nu hoppas jag bara att jag ska kunna få hem nycklarna från grekisk mark också. Jag försökte ringa hotellet efter att vi landat i Lund, men förstod inte mycket av den grekisk-talande telefonsvararen. Hoppas det händer att en livs levande människa, om än en grek, svarar i den där telefonen ibland också.

Nu är det sovdags, med älskling som jag saknat. Vad vi gjort under veckan som gått skriver jag om senare, och jag ska även försöka samla ork till att lägga in lite bilder (ja, jag vet att jag borde vara uppvilad efter en veckas semester). Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0