What a feeling I have inside today

Äntligen har jag tid, ork och framförallt lust att blogga igen. De senaste två veckorna har varit minst sagt hektiska och jag har stundtals känt väldigt lite lust för något över huvud taget, trots att jag till största delen ägnat mig åt roliga, mysiga eller trevliga saker. Bristen på lust har gjort att jag inte velat blogga ens de dagar då jag faktiskt haft tid över. Tyvärr. Men idag är en förberedelsedag inför imorgon, då jag åker till Rhodos. Vilket jag inte ens har skrivit på bloggen. Eftersom det bestämdes i tisdags. Dagen då olusten var som störst. Så idag ska jag tvätta, packa och städa - för att imorgon bitti klockan halv sju lyfta från Kastrup tillsammans med Petra. Idag är jag sugen på vår Rhodos-resa, i tisdags var jag inte ens glad över den. Jag måste vara en märklig människa! Rhodos förväntas inte vara stekhett, kring 20 grader i skuggan och kanske 17 grader i vattnet, men vi ska nog kunna spendera dagarna på stranden ändå. Förhoppningsvis slipper vi överflöd av turister eftersom det är lågsäsong. Hur som helst blir det skönt att komma iväg en sväng och bara vara!

Förra helgen spenderades som jag tidigare nämnt i Linköping tillsammans med spexet. Det var en solig helg med mycket alkohol, sång och dans. Och pilatesbollar! Jag hade jättetrevligt, med två små undantag. För det första spenderades nätterna på luftmadrass i sovsäck, vilket resulterade i att jag när jag vaknade på lördagsmorgonen hade fantastiskt ont i högra axeln, något som är typiskt dåligt när man är med i min sektion: dekoren. För det andra ville min mage av någon anledning att jag inte skulle dricka alkohol på fredagen, så så fort jag drack en klunk grogg, cider eller öl gjorde den akut ont. Det var inte alls roligt och jag gick och lade mig tidigt på fredagskvällen. Okej då, en tredje mindre trevlig sak var väl söndagens hemresa...jag var bakis, jag var trött, och jag satt längst bak i en buss i fem timmar. Jag spydde på bakfyllan för första gången i mitt liv. Om än väldigt lite! Men annars var Linköpingsvistelsen finfin, föreställningen gick jättebra och var uppskattad, vi hann se Linköping och shoppa lite, det var mycket fest och framför allt väldigt många glada miner! Solen sken ju konstant:)

Måndag och tisdag hade jag sedan ordentligt vara hemma med pojkvän-påsklov. Vi tittade på film, åt gott och traskade på stan. Jag fick en ny mobil utan att betala ett öre. Den som Bond har i Quantum of Solace! Det var fortfarande soligt mest hela tiden, otroligt för att vara Sverige i april! Onsdagen jobbade jag, och sedan kom min mamma och min kille och hämtade mig för att åka till lillebror i Göteborg. Där skulle vi fira söta mamsens 50-årsdag! Vi åt mycket godis, njöt av solen, lekte med djur och var inne i stan och shoppade. Femtioårsdagens kväll spenderade vi på en mysig liten grekisk restaurang på Tredje långgatan, där mamma växte upp! Förrätterna var fantastiska och huvudrätterna helt okej, om än lite torra. Det vägdes dock upp av fin inredning och mysig stämning. Vi traskade lite i Linnésta'n och Haga innan vi åkte hem och sov. Igår förmiddag var det så dags för Richard att åka till Stockholm, det vill säga att åka ifrån mig i en och en halv vecka (eller ja, han är bara borta över helgen, men innan han hinner tillbaka smiter jag härifrån!;). Jag, mamma, Oskar och Sofie (flickvännen) var ute på promenad med hunden Vilja och katten Tjorven. Det gick långsamt, eftersom mammas blivande katt inte riktigt ville gå som kopplet gick, och dessutom stannade och spanade en gång varannan minut. Efter promenaden packade vi ihop oss, bytte om och körde till morbror Lasse, "moster" Gunilla och kusin Victor. Ännu mera sol och ännu mera god mat! Och ännu mer lek med Vilja. Klockan hann nästan bli åtta innan jag och mamma packade in oss i bilen och körde mot Lund. Därför kom vi hit sent och jag fick nattligt besök, och fick äta frukost med lilla mamsen imorse. Nu har hon dock åkt och jag spenderar en dag helt själv i lägenheten eftersom Petra är hos sin mormor i Småland. Hon kommer hit ikväll och får packa snabbt som attan om hon vill hinna sova något i natt. Vi lär väl bli tvungna att gå upp vid tretiden inatt!


Jag har tagit en massa bilder, men har inte lagt över dem på datorn än. Förhoppningsvis hinner jag med ett inlägg till under dagen!

Kommentarer
Postat av: Hugo

Äntligen!



Som vi har väntat på nya inlägg. Man har ju noll kol på vad du sysslar med nu för tiden.

2009-04-11 @ 19:57:34
Postat av: Anonym

Äntligen!



Som vi har väntat på nya inlägg. Man har ju noll kol på vad du sysslar med nu för tiden.

2009-04-11 @ 19:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0