Tur att jag betalar Tv-licens!

Det har säkerligen diskuterats hundratals - ja kanske tusentals - gånger förr, men eftersom det fortfarande inte blivit ändring tar jag mig friheten att fortsätta gnälla. Hur i hela varma motsatsen till himlen tänker TV-kanalerna när de planerar lördagskvällens tablå? Det visas någon småtrevlig repris under sena eftermiddagen, såsom På spåret, men sedan dröjer det många långa timmar innan man ens orkar ha teven igång på mute. Det är Dansbandskampen, Robinson, Hål i väggen... Vad är deras tanke, deras mål? Det enda rimliga jag kan komma på är att de vill tvinga folk till att skaffa sig ett socialt liv om lördagskvällarna. Hur smidigast göra? De har kommit på det: vi visar bara skräp, så kommer även värsta ensamvargen ringa det närmsta till vän för att slippa den totala plågan av att sitta framför teven!!

Denna lördag lyckades de dock inte lura mig. Jag förblev ensamvargig. Förutom Idol och På spåret (två måsten) har jag hunnit med att se Skavlan, Dance your ass off, Robins och tyvärr även slutminutrarna av Robinson. Teven är fortfarande igång, den visar någon sorts skidsammandrag, i väntan på Brottskod försvunnen och Nurse Jackie. Skavlan och Robins levde upp till de förväntningar de byggt upp sedan tidigare, och min första bild av Dance your ass off är faktiskt positiv. Jag tycker det är ett skönt koncept att göra det roligt att gå ner i vikt, och även om vissa dallriga magar var lite ofräscha att titta på var det kul att se att de vågade visa sina magar. Det vågar inte jag. Brottskod försvunnen gör mig aldrig besviken, och Nurse Jackie skulle jag nästan vara beredd att kalla min favoritserie - trots att jag bara sett två-tre avsnitt. Dessvärre går den mitt i lördagsnatten, men är ni någonsin sysslolösa elva-halv tolv en lördagskväll: sätt på ettan!


Aldrig hade jag väl trott att en teve-gröngöling som jag skulle skriva ett inlägg i denna stil...

Kommentarer
Postat av: Bianca

oh my god!!

Efter tre års väntan skrev hon äntligen i sin blogg, grattis :P

2009-12-06 @ 08:14:25
URL: http://biancatoros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0