Days That Used to Be

När jag var yngre blev jag alltid nästintill förbannad när jag såg tjocka människor, för jag förstod inte varför de inte tog sitt förnuft till fånga och gjorde något åt saken. Nu börjar jag inse att om man aldrig behövt träna och alltid kunnat äta precis vad man vill utan att vikten påverkas, är det inte alltid så lätt att ändra på rutiner och vanor när fettet plötsligt börjar fastna på kroppen.


Ikväll blir första kvällen med dekorbygge till årets jesperspex. Således plockade jag fram de jeans som förra året omvandlades till arbetsbyxor, och numera därför är relativt färgbefläckade. Dessvärre kunde jag inte längre knäppa dem. Den en gång så trådsmala Moa har gått och blivit tjock! Så, dags för ett till försök till ett nytt liv. Med början imorgon. Afro på Gerda kl 11.15, jag måste vara där. Latpåse-fasonerna måste ta slut! Under tiden ska jag klura på var man kan hitta lämpliga och helst snuskigt billiga jeans som kan utgöra nya, förhoppningsvis tillfälliga, arbetsbyxor!

Nåväl, dags att bege sig till borgen, förberedd på en helkväll av mastodont-port-byggande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0