Go Square Go

Efter att måndag och tisdag ha gått upp klockan 04:45 för att sedan jobba 10 respektive 8 timmar anlände jag till Den Kungliga Hufvudstaden i tisdags kväll klockan 21:39. Vad min finfina pojkvän undanhållit för mig var att vi morgonen därpå, nyårsaftons morgon, skulle lämna Älvsjö redan klockan 08:30! Men, jag lyckades hursomhelst komma upp i tid. Vi hämtade Mats och Joel och körde mot färjan som skulle ta oss ut till Ornö - en ö i den Stockholmska skärgården där Mats har en stuga. Vi började vistelsen med en power nap innan vi lagade och åt lunch. Därefter begav vi oss till närmsta bastu och satt och svettades en stund. Pojkarna badade i det delvis isbetäckta havet, men jag hade ingen lust. Tillbaka i stugan bytte jag om för kvällen innan vi spelade en omgång aMAZEing labyrinth med straffpunch. Jag förlorade! Efter diverse matförberedelser fortsatte lekandet. Joel hade förberett en lek grundad på hänga gubbe. I fyra deltävlingar kunde man vinna bonusbokstäver inför den avslutande traditionella hänga gubbe-omgången. Jenga-spel, äta och bygga Kinder-ägg tävling, ölprovning och tredimensionellt tetris utövades. Jag fick tre bonusbokstäver, Richard och Mats varsin. Mest nöjd var jag över att klå dem i ölprovningen! Tyvärr hade jag ingen större nytta av mina extra bokstäver eftersom de andra båda ganska snabbt gissade på dem, men jag var ändå snabbast med att lista ut ordet kalsongbadare. Tydligen ett av årets nya ord. Jag vann en flaska mousserande rosévin och fyra chokladmedaljer, som jag självklart delade med mig av! Bra lekt Joel!! Efter detta verkade min lek, galenpanna, blek i jämförelse. Jag hade inte ens något pris, men pojkarna verkade ganska roade ändå. Och sedan Mats lek, att av en potatis, med mer eller mindre värdelösa redskap, skapa en så lång sammanhängande potatisbit som möjligt. Här skrattades det friskt! (Richards lek fortgick hela helgen, och den går under namnet ubban.) Efter att trerättersmiddagen färdigställts åt vi och drack gott. Alltså, drycken var god, maten var väl sådär. Den var av yppersta klass, men jag är som bekant en kräsenapa som generellt gillar den simplaste och billigaste maten. Carpaccio till förrätt, ankbröst till huvudrätt och chokladbakelse med fikonglass till efterrätt är helt enkelt inte i min smak. Det är för fint för mig! Efter maten spelades en omgång kungen och alkoholen började stiga mig åt huvudet. Tyvärr började jag även känna av tröttheten efter de senast dygnen. Jag lyckades i alla fall hålla mig vaken till tolvslaget, som infirades på en grusväg omringad av träd utan ett fyrverkeri i sikte. Vid tio över tolv orkade vi inte fortsätta i sökandet efter en bra fyrverkeribeskådningsplats, utan vi körde en egen nedräkning till det nya året på en sluttning även den belägen i ett trädtätt område. Trots detta var det ett väldigt mysigt nyårsfirande. Igår sov jag till tolv, sedan gick vi och grillade korv vid vattnet och jag ägnade mig självklart åt att ta en stor mängd fotografier. Sedan städades det och vi begav oss tillbaka till stan. Gårdagskvällen tillbringades i Älvsjö med tacos, pussel och film. Idag har vi gjort ungefär detsamma, och senare ska vi till Naturhistoriska muséet och Cosmonova där vi ska se Deep Sea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0