Somewhere over the rainbow

Stockholmsvistelsen i korthet
Nyår i skärgården. Tre killar & Ombo. Bastu. Spel & lek. Mat & vin. Inga fyrverkerier. Raketen. Dagen efter-korv vid vattnet.
Museibesök. Naturhistoriska. National. Homosexualitet i djurvärlden. Konst som lurar ögat. Cosmonova. Deep Sea.
Pussel. Tre stycken. Asiatisk stad, 500 bitar, Polar-djur, 500 bitar och Pyramider, 1000 bitar.
Film. Bio. Yes man. Australia. Hyrt. Charlie Wilson's War. Goodbye Bofana.
Innebandy. Familjer. Shopping. Restaurang. Fika. Vänner. Läsning. På Spåret. Musik.

Det absolut bästa var att sitta en hel eftermiddag på Wayne's coffee-cafét inne på Akademibokhandeln. Läsning, fikande och skitsnack omvartannat. Ingen stress. Känslan att när som helst kunna gå och leta upp en god bok eller ett intressant magasin. Jag skulle kunna flytta till Stockholm enbart på grund av detta!

Jag har bestämt mig för att det är tråkigt att vara så uselt allmänbildad som jag är, och har därför också ägnat mig åt att försöka allmänbilda mig själv. Jag har köpt Språk-tidningen, tidningen VI, TIME och Forskning & Framsteg. Språk-tidningen tog jag mig självfallet igenom snabbt. Nu zappar jag mellan de övriga tre. Än så länge är det kul. Just nu tittar jag dessutom på nyheterna, vilket jag tänkt försöka göra till en vana. Och På spåret är fantastiskt!

Långfärdsskridsko-åkningen var ett ganska bra skid-substitut. Skid-suget finns dock kvar. Men nu är det spex som gäller, för hela slanten!


Nyårsfirande. Grillkorv. Richard. Mats & Joel.



Rök i ögonen. Frilufts-älskling.


Långfärdsskridskor. Korvgrill. Richard. Henrik. Martin & Karro.




Pussel och pyssel. Älskling.


Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0