Det som göms i snö kommer upp i tö

Nu är jag sambo! Gårdagens flytt gick galant! När mamma, pappa och farmor kom var i princip allt färdigpackat och utburet i trappuppgången, så Richard och pappa kunde börja bära ut till släpet direkt och mamma och farmor kunde sätta igång med städningen, medan jag plockade ihop de sista grejorna. Det behövdes bara två vändor fram och tillbaka med släpet, mamma och farmor städade i racer-fart, och jag hann till och med packa upp och fixa i ordning lite i nya lägenheten innan jag var tvungen att hoppa i duschen inför kvällens sittning. Denna inleddes med dans, bland annat reggaeton som var ungefär som afro - alltså jättekul! Hellyckad kväll :)



Överst: Min och Petras lägenhet i nuläget. (Lägg märke till de piss-gula köksluckorna, som vi tack och lov ska få ommålade!) Nederst: Ett sött litet kort jag hittade bakom en större tavla under flyttpackandet. Jag älskar små överraskningar i vardagen!

Mycket återstår att packas upp och ställas i ordning i nya lyan, men allt är på plats och allt känns toppen. Det finns ett ordentligt kök med en ordentlig spis och ordentlig vask, många fönster som släpper in solen, och en sambo som ger alldeles utmärkt sällskap! Tack Richard, farmor, mamma och pappa för all hjälp igår, och tack Petra för att du vill bo med mig:)

Kommentarer
Postat av: Emma

jag skulle dessutom vilja tacka mina fans, farfar och mina lönsbodagener. utan dem hade jag inte varit den jag är ..

2009-04-01 @ 10:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0