It's not a big big thing

Kvällens sysselsättning blev en Bianca-tur med kokosbollsbakande, och förtäring av kokosbollarna, ananas samt chips och dip framför Melodifestivalen. Det var självklart inte nåt riktigt höjdarprogram, men det fortlöpte ovanligt smärtfritt, och med betydligt mindre intetsägande pausunderhållning än vanligt var det över på bara två timmar! Vann gjorde någon vid namn Malena som sjöng ett operastycke (om än med vissa "vanliga" partier). Det var väl okej. Det var annorlunda! Som musik (no shit?) betraktat tyckte jag nog bäst om big big girl-Emilias bidrag, medan jag i schlagersammanhang kanske skulle röstat på Agnes. Hon fick dock inte alls många röster, så jag kanske har dålig koll på schlagervärlden. Hur som helst är det skönt att vi börjat frigöra oss från Alcazar-eran, och jag är glad att vi inte skickade iväg Caroline af Ugglas. Resten av Europa skulle ta oss för idioter. En tant står och ser halvskröpplig och lidande ut framför en mikrofon, och ur henne kommer gnälliga, kvidande läten. Lägg till att inte förstå ett enda ord. Vad är det liksom? (Och hur det skulle låta översatt till engelska vill jag inte ens tänka på....)


Imorgon kommer min kille hem! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0