La Voix

Godmorgon bloggen! Eller tja, jag har visserligen varit vaken några timmar nu, men har bara lämnat sängen för att hämta hit lite frukost. Så jag ligger fortfarande mellan de varma lakanen :) Helt perfekt sysselsättning när man äntligen får två dagar ledigt! Jag har haft sällskap av min kära dator och bloggat runt lite varstanns, samt facebookat och kollat bilder från Nya Zeeland på resdagboken. Det väckte ett måttligt rese-sug! Petra vill att vi ska resa på påsklovet, och det vill självklart jag också. Verkligen! Mer än något annat! Men jag har egentligen inte råd. Skulle säkert få låna av pappsen eller mammsen, men det känns tråkigt att påbörja sommaren med vetskapen att en stor del av lönen försvinner direkt.... Men ååh, lite sol på näsan skulle göra under!

Föreställ dig känslan när du genom rutan på planet urskiljer målet för resan...och sedan känslan av att komma ut från flygplatsen med alldeles för mycket kläder, eftersom man såklart inte kunde gå runt i shorts i Sverige!


Om knappa fyra timmar har jag äntligen min kärlek här hos mig igen. Innan dess har jag tänkt hinna städa lite och inhandla matvaror för att kunna tillaga en riktig söndagsstek, så det är kanske dags att lämna sängen och hoppa i duschen snart! Det ska bli fint att kramas och pussas igen, och njuta av de sista timmarnas ledighet tillsammans med min favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0