The beginning of the end

Requiem for a dream tittas på på RLK. Lite mer än halva orkade jag med, sen blev det för mycket. För mycket ångest, för mycket problem, för mycket jävla skit och för många bräckliga relationer, bräckliga människor. En väldigt välgjord film, men man måste nog vara på ett speciellt humör för att palla med den. Och beredd på att må dåligt några timmar efter.

Saker och ting flöt smidigare än beräknat så fysiologiplugget kunde påbörjas redan i torsdags eftermiddag. Tyvärr är det ju dock så att allting alltid tar väldigt mycket längre tid än man räknar med, så av det vi hade räknat med att hinna med t o m idag har vi gjort ungefär en fjärdedel... Det gick knappast snabbare idag av att jag var på fest halva natten och därmed relativt bakis idag. (Bakisheten kan även ha bidragit till mer ångest över filmen.) Hur som helst hade jag ganska mysig pluggtid med Julia i RLK's soffa, till musik och med nybakat. Imorgon blir det heldagsplugg! Och imorgon åker älskling till Trysil. Kommer sakna honom! Och kommer vara avundsjuk för att han får åka skidor. Jag ska försäka glädjas å hans vägnar, och hoppas på att det inte är alltför dyrt att ringa från grannlandet, så att jag får många samtal! (Även om vi inte brukar vara världsbäst på telefon-förhållande...)


Nu vill jag sova. Hoppas på att slippa drömma om något ur filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0