If you've got no place to go

Det är svårt att förstå att jag redan om tio timmar ska sätta mig för att skriva tenta. Utifrån vad jag kan känns det som att det borde vara minst fem dagar kvar till tentadags. (En kram till Julia som just ringde och berättade att hon gjort av med Visa-, ID- och Skånetrafiken-kort!) Fortfarande känner jag inte ens igen hälften av alla namn, som alltför ofta är latinska. Och vet man inte ens vad saker och ting är, ja då blir det uppenbarligen svårt att förklara deras funktion. Hur som helst ska det bli väldigt skönt att få tentan over and done with, och så får det gå som det går! Aldrig mer att jag ska välja en universitetskurs.... Igår satt vi och pluggade med ett gäng kemitekniker, och när de satt där och diskuterade olika processrisker undrade jag över varför jag inte försökt få välja en av deras kurser istället för fysiologi som jag i vissa fall t o m mår dåligt av.

Nåväl, nu har det blivit dags att bädda ner mig, och läsa igenom allt en sista gång! Godnatt, vi ses på andra sidan.


Okej jag måste bara berätta. Idag satt vi i en stor studielokal på kemicentrum och pluggade. Innan vi går på lunch ser jag en kille som sitter, med ytterkläder på och inga pluggrejor framme, och sover sittandes på en stol vid ett bord längre bort, lutad mot väggen. När vi kommer tillbaka efter lunchen har han visserligen bytt ställning, men han sitter fortfarande där vid sitt bord och sover. Två-tre timmar senare vaknar han och går där ifrån. Under tiden har dock en annan kille kommit och satt sig vid bordet intill. Och somnat! Same procedure. Och inte nog med det, utan när denna killen vaknar går han till ett skåp/en hylla i närheten och plockar ut diverse attiraljer som uppenbarligen är hans tillhörigheter, bl a en vattenkokare. Han hade även en laptop, och satt och mumlade på något främmande språk i ett head-set. Frågan är, finns det ett gäng hemlösa som huserar på KC?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0