Han hade snabel fram och svans där bak

Idag gratulerar jag Ella på 4-månadersdagen! Och idag har också jag och älskling suttit barnvakt åt just Ella, som är Richards systerdotter. En dundersöt sådan, dessutom!

En liten busunge speglas i pianot

Efter skolan idag (som slutade tio idag, precis som vareviga vardag denna läsperiod förutom det fåtal dagar jag har lab (OBS detta betyder också att jag börjar klockan 8 exakt varje dag)) gick jag hem och tog en tupplur just eftersom jag varit uppe så tidigt, och eftersom jag var på spex till sent igår. Spexet var roligt, om än lite rörigt och osammanhängande. Efter min lilla power nap var det dags att bege sig till Elin och Ella. Elin bjöd på ugnsgrillad kyckling och matvetesallad med yoghurtsås. Megamums! Lilla Ella verkade jättetrött, så vi la henne i vagnen och följde mamma Elin till frisören, och Ella somnade strax. När vi kom tillbaka in vaknade hon dock efter bara tio minuter, och var superpigg (se ovan) så det var bara att plocka upp och försöka roa henne! Det var supermysigt och hon var jättesnäll, men efter en stund märktes det att hon började bli trött igen, så vi tänkte ta ut henne på en ny promenad. Det ville hon dock inte alls veta av, utan hon började gallskrika! Richard tröstade, och så somnade hon på hans axel :) När hon låg på honom och sov såg hon ut som en groda, precis som jag fått berättat för mig att jag gjorde när jag var lika miniliten! När hon vaknade till lite bytte vi så hon fick sova på mitt bröst, mot min axel. Det var otrolig mysigt att ha henne snusandes i örat, känna hennes värme och hennes andning. När hon vaknade igen var det dags för mat, utpumpad bröstmjölk såklart ;) Det började bra, men sedan fick stackaren hicka, så det fick bli en paus innan jag fortsatte matningen. Hon drack inte upp allt, men verkade nöjd och var glad ända till Elin kom hem med nyklippt och nyslingat hår! Och inte en enda gång bajsade eller spydde hon - även om Richard en gång, efter att ha luktat vid blöjan, fick oss så långt som att ta av allt ända in till blöjan bara för att upptäcka att där alls inte var något bajs.



Världens sötaste bebis och världens sötaste kille (och ja, hon är stor - vid förra mätningen var hon längre än 90% av Sveriges fyramånadingar)!


Nu har jag kläder fulla av bröstmjölk men är lyckligare än få!

Kommentarer
Postat av: Bianca

naaaw fy så söt! flickor på teknis blir 23-24 april. Verkar mkt kortare i år? intresserad av att vara fadder? :D

2009-03-17 @ 19:51:35
URL: http://biancatoros.blogg.se/
Postat av: Bianca

nä jag har verkligen inte tagit bort ngt, vad skrev du då? frågan är snarare om du tog bort min förra?

2009-03-17 @ 20:01:32
URL: http://biancatoros.blogg.se/
Postat av: Bianca

nämen kolla nu dök den upp igen.. blogg.se är packad

2009-03-17 @ 20:02:13
URL: http://biancatoros.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Jajjemensan! Häng en handduk över axlarna och låt håret vila mot handduken, det brukar jag göra!



kram

2009-03-18 @ 21:59:49
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0