Stumbling through the day

Igår var jag och Älskling på balförfest hos detta bedårande värdpar:

Jenny och Anna

Under eftermiddagen var en söt tjej på besök på RLK och deltog i bak-tävling. Inte nog med att hon bakade en fantastiskt god apelsinchokladkaka, när jag kom ut ur duschen, hade hoppat i min klänning och fick problem med håret sa hon lite blygt att hon kanske kunde hjälpa mig. Och resultatet blev förtjusande! Jag var helnöjd!


Fantastiskt fin frisyr

Förfesten inleddes med medelhavsbuffé och Asti. På buffén fanns allt möjligt mums, men allra godast var nog carpaccion och den hemmagjorda röda peston. Kvällen fortsatte med mingel, skitsnack, dotA, musikal, spill, malibu-bus och mycket mer. Det var på det hela taget en hemskt trevlig kväll, men jag hade inte orkat gå på baleftersläppet också, det var alldeles lagom att gå hem och lägga sig vid tolvsnåret!

Kärlek!

Idag hade vi så ställt klockan på fem i åtta, så att vi skulle hinna upp till Vasalopps-starten. När starten gått somnade jag gott på soffan, medan Älskling (...och kanske Mats? Jag vet inte för jag sov...) ställde sig och bakade bröd. Så när jag vaknade på nytt bjöds det på underbart god sirapslimpa, och sedan fördrevs åtskilliga timmar ytterligare framför TV:n. Richard och Mats var konstiga (som vanligt) och Henrik höjde mysfaktorn genom att spela lite gitarr.




Eftermiddagen ägnade vi åt att se filmen som just fick så många Oscars-statyetter; Slumdog Millionaire. Den var verkligen sevärd och jag rekommenderar den varmt! Den var hemsk samtidigt som den var fin och fängslande och på något sätt också "givande". Eller, uppplysande. Kanske allmänbildande. Se den!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0