I'll follow you into the dark

Första dagen på sommarlovet! Vad har jag då gjort? Jo, absolut ingenting. Jag vaknade flera gånger under förmiddagen och mådde precis som jag förtjänade efter att ha supit till under gårdagens timlånga köande. Vid ett gick jag upp och åt en pizza-slice, men var tvungen att gå tillbaka och lägga mig för att den inte skulle komma upp igen. Pizzan hjälpte nog ändå, för när jag vid tre vaknade igen mådde jag betydligt bättre. Jag fördrev några timmar i RLK-pluggstugan, och tog mig sedan hem med en kebab-pizza, fanta och jordgubbar. Jag sitter framför tv:n, tittar på Numbers och väntar på killen som är iväg på tråkigheter. Kanske hinner jag börja på födelsedags-boken också innan han kommer. Det är fantastiskt skönt med sommarlov, eftersom det betyder att jag äntligen kan tillåta mig själv att läsa skönlitteratur!

Gårdagens festligheter var lite sorgliga, eftersom det var sista kvällen med klassen. Till hösten tar ungefär halva klassen uppehåll, andra halvan åker utomlands på utbytesstudier. Och så är det förstås ett fåtal personer som kommer vara kvar i Lund och läsa klart. Hur som helst kommer jag förmodligen inte träffa alla igen. Därför hade jag en liten tår i ögat mot slutet av kvällen, även om jag vet att man alltid ser till att återse de man bryr sig om. Och de flesta av dem kommer ta uppehåll med mig, så dem behöver jag inte sörja!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad ska du göra på ditt uppehåll?

2009-05-30 @ 14:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0