One mile to every inch of your skin like porcelain

Nej, jag har inte gått och dött, även om jag förstår att det för det otränade ögat kan verka så. Min frånvaro i sajberspäjs beror helt enkelt på att jag mer eller mindre bosatt mig på LTH. I söndags var det alltså födelsedag, men eftersom första tentan inföll igår blev det inte mycket till firande. Jag väcktes dock av skönsång från sambo och älskling, och med chokladbollskorvstårta formad som två tvåor (jag fyllde 22) och sju (!?) ljus. Jag blåste ut alla i ett svep och fick önska mig något, men det glömde jag att göra. Jag fick en av "blogg-böckerna", Lyckan är en sällsam fågel, av mina båda ex-sambos (dvs nuvarande sambo Petra och finfina Emina) och en fantastiskt snygg väska av svärmor. Och så förstås den förestående resan av Richard! Väskan var ur samma serie som den Le coq sportif-väska jag köpte för någon månad sedan och då bloggade om. Och den nya är nog faktiskt snäppet snyggare! Även om det ibland kan vara lite tråkigt med svart så kan man ju inte förneka att det är praktiskt.....


Sooooo pretty!

Anyways, gårdagens tenta gick bra, plugget inför torsdagens går sämre. Det är en ren och skär läskurs, och jag gillar det inte! Det är förvisso ganska intressant, men jag vet bara inte hur jag ska bära mig åt för att kunna fokusera. I beräkningskurser är det bara att räkna sina tal och känna sig nöjd, men nu går inte det och det är stressande. Imorgon är i alla fall sista pluggdan, och i övermorgon klockan nitton börjar sommarlovet. Då blir det fest! Kak-kalas med family and friends på söndag, och sedan är det inte lång tid kvar innan det bär av till España. Egentligen skulle jag vilja åka på Siesta på lördag, men jag tror varken tiden eller pengarna räcker till. Ganska illa faktiskt, när Timbuktu och Anna Ternheim kommer samma dag, och de är inte lördagens enda bra artister! Ibland blir man trött på livet som student....


Visst ja: Siesta är en festival i Hässleholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0