In a relationship with...

Igår var första gången sedan jag flyttade till Stockholm som jag träffade "en egen vän", utan Richard. Jag och en klasskompis från gymnasiet - Sara, som jag inte träffat sedan studenten - tog en fika på Muggen på Söder och pratade om stort och smått. Två skåningar i 08-land skvallrade om gemensamma bekanta och uppdaterade varandra på våra egna liv. Vi trodde nog att vi gick igenom var alla i hela gymnasieklassen har hamnat, men jag insåg i efterhand att de vi glömt var de killar som jag faktiskt var tillsammans med på den tiden. Väldigt underligt, jag lovar att jag inte förträngt att de finns! Hur som helst, det är en märklig tanke att de personer man för fem år sedan träffade på dagligen nu har en vardag som man inte har minsta lilla hum om hur den ser ut.

Jag hade en idé häromdagen: att byta efternamn och civilstatus på facebook, bara för att se hur många som skulle gå på det och hur folk skulle reagera. Vilka skulle bli arga? Nu har jag outat det här i stället, så den planen är väl körd. Alltså vet ni att den dag det händer så är det på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Sara

ÅH!! Hur kunde vi glömma dem? Kände på mig att det var några vi hade glömt, vi får ta igen det i helgen :)

2011-02-02 @ 16:18:32
Postat av: Mamsen Birgitta

Skönt att du skriver här så jag får veta lite mer.

Har du förresten kontaktat någon konsumentrådgivare angående flyttstädningen? Puss!

2011-02-09 @ 18:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0