Lägesrapport från Kungliga Hufvudstaden

Så var då Ombo bosatt på något nordligare breddgrad.

Som nybliven Stockholms-invånare tänkte jag försöka återuppta bloggandet för att förmedla hur det är att vara ny i storstan utan aning om vad morgondagen har att erbjuda. Just nu ser lägenheten - som jag och Richard hyr i andrahand i ett halvår - ut som ett bombnedslag. Vi kom från Skåne med fullpackad bil igår, och innan vi stuvat undan lite av de grejor vår "hyresvärd" lämnat och skruvat ihop mina båda byråer blir det svårt att få ens lite ordning. Lägenheten har sina brister, men läget är kalas! Världens utsikt från tionde våningen på en kulle på Kungsholmen. Jag ska försöka uppbåda bilder senare idag, men det får vänta till den Mac-kunnige kommer hem från jobbet!

Min plan för dagen är att packa upp resterande varor från gårdagens storhandling, lära känna kvarteret och se fredagens Let's dance. Det ska nog vara överkomligt. När killen kommer hem har vi lovat oss själva att vi ska skruva ihop byråerna, innan klockan åtta då vi bänkar oss framför Sverige-Sydkorea. Då kan jag åtminstone börja packa upp kläder imorgon, även om övriga prylar får vänta tills vi varit på IKEA och löst problemet med var vi ska göra av de saker som är kvarlämnade i lägenheten.

Tydligen har Richard sparat lite grejor som behöver fixas - så att han kan göra det när jag ser och därmed få cred för det. Påminn mig om att berömma honom, snälla ni!

På exjobbsfronten intet nytt. Jag har vissa förhoppningar på ett litet företag som heter Nanologica, hoppas på att höra från dem i veckan! I övrigt börjar allt skolrelaterat ordna upp sig. Jag klarade min sista tenta, kemisk reaktionsteknik, har fått kommentarer på min projektrapport och ska träffa handledaren Marie på Stockholm Central på torsdag. Och förhoppningsvis kan jag göra mina sista små inlämningsuppgifter i denna veckan, så att bara exjobb och opponering återstår av min fyra och ett halvt år långa utbildning!

Kommentarer
Postat av: Bianca

grattis till tentan honey!!!

2011-01-17 @ 18:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0