Loner goes social monster?

Kungsholmen är ju typ större än Kristianstad!

Idag strålade solen, så efter lunch kastade jag på mig träningskläder och kamera för en rask orienterande fotopromenad. Jag var ute en timme och rörde mig bland annat längs Norr Mälarstrand som Anton promotat, och passerade förmodligen Fias systers lägenhet. Jag gick också förbi ett café kallat "Hemma hos Julia" och kom att tänka på min fina vän. Dit får vi gå när hon kommer hit! Solen och vattnet var väldigt fint, det var kallt i skuggan och allt var väldigt stort. En helikopter stod stilla och svävade över Västerbron i flera minuter, och jag undrade vem de jagade. Jag insåg hur centralt jag faktiskt befinner mig i denna storstad!

Jag har inte gjort mycket vettigt de senaste dagarna, faktiskt. Byråerna är ihopskruvade tack vare min käraste, och de flesta kläder uppackade. Igårkväll var Mats och Katarina över på "modevisning" - dvs släng eller spara-tävling med Richards kläder. Insåg i efterhand att jag borde fotograferat alla snygga retro-kläder och framförallt pojkvännens poser, sorry about that! Vi åt också potatis- och purjolöksoppa (vi är lite fattiga för tillfället) och till efterrätt bounty-knyten med glass framför handbollen (som vi inte diskuterar närmre idag). I övrigt har jag inte träffat några andra människor än Richard och butiksbiträden sedan i söndags, då vi var hos Henke och Tove och lagade risotto efter storhandlingen. Ikväll ska vi dock ut och äta och dricka öl med några i Richards grupp på universitetet, så då blir det till att gömma ensamvargen och visa att Ombo visst kan vara social och trevlig bland nya människor!

Vad gäller lägenheten gillar jag verkligen planlösningen, även om jag saknar lite förvaring och inser att det ibland kanske kommer vara jobbigt att toaletten är enda stället där man kan gå in och stänga dörren om sig. Diskmaskinen är ovärderlig! När jag var liten avskydde jag att tömma diskmaskinen - städade hellre toaletten - men såhär efter fyra års handdiskning har jag fått lite perspektiv på saker och ting. Mindre kul var det natten till igår, då både jag och Richard vaknade med ett ryck av ett ofattbart 'braaak' - hyllan i vardagsrummet, som förvisso sett ut att hänga något snett men rimligtvis ändå borde klarat bära två krukväxter, hade gett upp och landat på den gigantiska väggfasta platt-TV:n. TV:n klarade sig utan en skråma, gudskelov, men vi dödliga varelser hade lite svårt att somna om efter incidenten!

Kommentarer
Postat av: Julia

Det låter som ett mycket trevlig ställe :). Dit får vi gå. Funderar lite på när jag ska komma och hälsa på, får bli nån helg i början av nästa läsperiod. Kollar lite tågbiljetter för å se om man hittar något billigt :)

2011-01-19 @ 20:41:08
Postat av: Bianca

Säg till vad du hittar skabbis, vill också åka upp och sparka lite på moehoe! :P

2011-01-20 @ 14:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0