Listen carefully

Dags för en ny uppdatering ur min spännande vardag.

Så vad har jag gjort? Nothing much, actually. Det har blivit mycket handboll, mycket The Wire. I söndags såg vi klart säsong fyra, igår påbörjade vi säsong fem - snart är serien slut... Vad ska vi göra då? Någon som kan tipsa om fler bra serier? Vi har funderat på Six feet under, Fringe och Sopranos - men vilken är bäst och var ska vi börja? Om du inte sett The Wire så har du missat något! Dags att rätta till ditt misstag. I fem säsonger följs alltså ett axplock av invånarna i Baltimore på USAs ostkust. Polis, politiker, knarkgäng, knarkare, hamnarbetare, journalister - oavsett vem som skildras är portätteringen oslagbar! Ut och köp första säsongen och förbered dig på att bli fäst vid McNulty, Dee, Bubs och Omar. Nu!

Och så handbollen då. Skitkul att vi är i semi. Hoppas på vinst ikväll, och allra helst på fredag så att vi till och med når final! Om ryktet att semin flyttats på grund av Let's Dance är sant, så börjar jag bli lite fundersam. När övergick köp av Tv-rättigheter till makt över turneringens upplägg?

I helgen hade jag det stora nöjet att träffa några andra mänskliga varelser än Richard. I lördags lagade jag och Richards styvpappa Peo lasagne åt Richard och mamma Anita som var på champagneprovning. I söndags var Henke och Tove här på brunch, och sedan var vi hos dem och spelade Pandemic. På torsdag ska jag på möte med Nanologica angående exjobb. Håll alla tummar och tår för mig, är ni snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0