Flyttstädning, ja eller nej?

Efter att Petra och Elin flyttat ut ur lägenheten i fredags kväll, skulle den så städas i lördags.

För detta ändamål hade vi anlitat Roett - ett företag som erbjuder diverse städtjänster, däribland flyttstädning. Den överenskomna tiden var 7.30, och Elin skulle vara på plats för att släppa in dem. 60 mil därifrån låg en liten Ombo och sov, när hon plötsligt väcktes av ett sms: "Hej. Städaren som skall vara hos er nu har precis ringt och sjuk anmält sej. Jag Är själv i kivik men försöker lösa det. Finns det en chans att vi tar städningen imorgon. Vill inte sätta er på pott kanten. Mvh roger". Jag ringer upp Elin som sitter och väntar i sagda lägenhet, och vi kommer fram till att det går bra om de städar under söndagen, så jag smsar tillbaka till Roger och ber honom höra av sig när han löst situationen. Några timmar senare får jag ytterligare ett sms: "Hej moa. Jag Är vid lägenheten imorgon 9.00 om det Är ok så blir lägenheten städad under morgondagen. Mvh roger". Skönt, tänker jag. Det kommer lösa sig. Och så meddelar jag Elin. Igår, söndag, vaknar jag strax efter nio. Eftersom Elin inte hört av sig tänker jag att allt är i sin ordning, skönt. Men så, klockan tio, ringer Elin. De har inte kommit än. Mycket märkligt, så jag ringer upp Roger. "Abonnenten du söker kan inte nås för tillfället". Jag skickar ett sms men får ingen leveransrapport, så jag ringer upp Elin igen. Vi konstaterar att worst case scenario är att Elin och Petra får utföra städningen, och ska de göra det måste de komma igång relativt snart. Vi bestämmer oss därför för att ge Roger på Roett en timme, sen måste vi söka alternativ. En timme går, jag får ingen leveransrapport och det går fortfarande inte att ringa. Elin och Petra är inte alls sugna på att städa själva. Via eniro hittar jag Rogers hemnummer och ringer upp. Hans fru svarar, och säger "han är inte hemma, jag vet faktiskt inte riktigt var han är". Säkert, men vad kan jag göra. Jag ber henne be honom ringa upp mig, och sen börjar jag ringa runt till de övriga firmor jag fick offerter från innan jag gjorde det ödesdigra valet "Roett". Eftersom det är söndag möts jag antingen av signaler i oändlighet eller en telefonsvarare som säger "våra telefontider är vardagar klockan...". När det närmar sig slutet av listan får jag så äntligen svar! Först blir jag chockad av att där finns en person på andra sidan linjen, sen blir jag än mer förvånad när han antyder att de kanske kan komma och städa åt oss. Efter en halvtimmes väntan är det säkert! De kommer, och de kommer redan under söndagen. Tredje gången gillt beger sig Elin till lägenheten för att släppa in en städfirma. Självklart är inte denna firma dummare än att inse att vi sitter i skiten och att de kan ta bra betalt, så det blir till slut dubbelt så dyrt som det skulle ha varit i en perfekt värld. Men det blir i alla fall gjort.

Om två timmar är det dags för besiktning av lägenheten. Jag hoppas verkligen att den går igenom, för mer än 900 kronor per person är nog ändå inte en flyttstädning värd...

Roger på Roett verkar ha bytt sim-kort, för jag har fortfarande inte fått någon leveransrapport. Anlita aldrig hans firma!! (Synd att jag inte lyssnade till min eviga fördom "personer som skriver dåligt är idioter".)

Kommentarer
Postat av: Roger

Gnäll nu inte på någon med ett så fint namn :D

2011-02-01 @ 10:59:00
Postat av: Melinda

Spontant säger man ju nej till flyttstädning om det går att välja alltså.

2011-04-12 @ 16:24:23
URL: http://flyttstad-solna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0