Gör livet levande - ha en affär

Under de senaste veckorna har det poppat upp en ny reklamskylt här och var i Stockholm, för företaget Victoria Milan med sloganen "Gör livet levande - ha en affär".

Första gångerna jag såg skylten tänkte jag att sloganen var ett knep för att väcka nyfikenhet, så jag studerade planschen närmre och närmre varje gång jag passerade. Jag lyckades dock inte hitta vad det var som dolde sig bakom det uppenbart uppdiktade yttre. Jag tog det ett steg längre och uppsökte hemsidan. Bara för att upptäcka att det inte var ett intrigerande yttre, utan i allra högsta grad sann marknadsföring. Det är helt enkelt en dating-sida för "gifta och samboende". I min värld väldigt upprörande, men upphovsmakarna lugnar ner mig med försäkringar som "Victoria Milan arbetar efter stränga etiska rättningslinjer" och "Vi vill inte under några omständigheter hylla otrohet"...


UPPDATERING Jag är tydligen inte den enda som upprörs: Rekordmånga anmäler otrohetssajt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0