Nunca se que hora es

Jaha, nu var det längesen det kom en uppdatering från min sida igen. Jag, Moa Eklund, som alltid spenderat vardagskvällarna i tv-soffan med datorn i knät, har plötsligt knappt en enda hemmakväll i veckan. Killen drar med mig på middagar, spelkvällar, konserter, after work och allt vad man kan tänka sig.

Tiden går så otroligt fort att jag redan avklarat nästan fyra veckor av exjobbet. För att klargöra vad det var jag fick för exjobb till slut: jag ska utveckla och implementera ett kvalitetsledningssystem på ett litet litet företag som heter Nanologica. Företaget är väldigt forskningsfokuserat, men tillverkar även och säljer nanoporösa material som bland annat används för kontrollerad frisättning inom läkemedelsindustrin. Vad ett kvalitetsledningssystem är vet jag knappt själv ens efter fyra veckors läsning...jodå, någorlunda koll har jag väl: det handlar om att genom ett systematiskt angreppssätt försöka undvika kvalitetsbrister. De senaste veckorna har därför spenderats framför datorn och över böcker, och jag kommer slippa labbet under alla tjugo veckor, vilket jag tycker är jätteskönt! Så hoppas jag bara att jag ska få rätt på det här ledningssystemet... Kollegorna är trevliga, och kommer från alla världens hörn. De är också väldigt få, och det är ganska skönt för då lär man känna allihopa och det är lätt att få en överblick av hela företaget.

De senaste helgerna har spenderats i Romme, på Finlandsfärjan, i Göteborg, i Älvsjö... Det har hunnits med skidåkning och Bianca-reunion, 25-årsfirande, 50-årsfest, sällskapsspelande och Vasaloppsbeskådande och mycket mycket mer! Det har varit grymt. Helgen som kommer ska jag äntligen få återse Lund för första gången sedan jag flyttade i mitten av januari. Allra bäst ska det bli att få träffa finaste Julia, men anledningen till besöket är inte så dum den heller: Kattis och Anneli har examensfest, och det blir något av en klassfest. Det ska bli skitkul!
Om jag missat någon lundabo som vill ses i helgen, hör av sig! Puss från Ombo-liten som nu ska kolla in Blue Bloods

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Är det inte dags att ändra lite i rubriken på bloggen, eler labbar du fortfarande med socker?

Puss!

2011-03-13 @ 23:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0